сряда, 3 март 2010 г.

Таня Иванова на гости в моя блог. Шевици и пана от България

   Запознах се с Таня преди време. Допаднахме си заради общите интереси и страстта ни към българските традиции и обичаи. Тя е едни изключителен човек, който може да ви зареди с любов и страст  към шевиците и изтъканите пана.

Запознайте се с Таня Иванова
  Аз съм Таня Иванова. Щастливо омъжена за Моята Голяма Любов,от която се роди Нашето Щастие Ивайла.Спомените ми за първите рисунки са смешни и мили. Рисувах с репички по току що измазаната стена в къщата на баба ми. Беше невероятно как вадиш репичка от Земята, миеш я и бързо-бързо правиш кръгчета по бялата варосана стена,а те от розови ставаха лилави,после сини и после.....баба пак мажеше стената!!! Наложи се да ми купуват често блокчета и моливчета за да спасят баба ми! Така де! 

   Завършила съм Художествената гимназия в гр.Сливен през 1997г. Мои учители по художествен текстил бяха Данелина Косева и Велин Динев.Те ми додоха пътя в живота. Много ги обичам и благодаря им от сърце!!!  Благодаря и на Тодор Терзиев, Галя Докова, Стефан Кънев, Сашо Дойчинов, Йордан Парушев, Петър Кайраков, Лилия Екювска и на майсторките, които бяха все до нас. Заради това, на което ме научиха сега мои картини и пана украсяват домовете не само в България, но и в САЩ, Канада, Франция, Финландия, Германия, Холандия, Русия, Гърция и Турция. Имам няколко самостоятелни изложби и учавствам в общи, тъка и рисувам върху дрехи нашите красиви български мотиви и шевици.



    Мечтата ми е тези мотиви и шевицата ни  да се завърне в нашия бит чрез интериора или облеклото ни.Тези мотиви ни отличават от другите страни и трябва да се опитаме заедно да ги заобичаме отново и да ги ценим. През 2007г. се роди дъщеря ни Ивайла и за малко спрях да работя, но скоро се завърнах към обичайната си работа зад стана.

   В момента тъка икона на свети Иван Рилски Чудотворец.Търся и намирам материали от българското ни текстилно наследство,които са подходящи за създаване на съвременен художествен текстил с национален стилов характер.Това е моя начин да разнообразя и запазя богатите ни българските традиции.
Моят личен призив към всички е такъв:
 ''Може всеки да помогне за запазването и обогатяването им, като опитаме заедно да оставим след себе си нещо,както са направили нашите предци! Пазете традициите! Предавайте ги на вашите деца, внуци и правнуци! Ако, не сте преживели поне веднъж това, не допускайте те да не го преживеят!''
Честит 3-ти март на всички!
  Нека заедно опазим традициите на България и съхраним нейният дух и величие!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...